Research

Journal Articles






  


 


 

 


 


 




 


 



 



 


 

Conference Proceedings


  • Geurts, Amber, Broekhuizen, Thijs L.J., Dolfsma, Wilfred A. (2019),

    Why do firms react differently? Using organizational identity to explain heterogeneous responses to disruptive change, EGOS Conference, July 4-6, Edinburgh, UK.

     
  • Croonen, Evelien P.M., Broekhuizen, Thijs L.J., Brand, Maryse, Time to Say Goodbye: Explaining Franchisees’ Exit Intentions and Behaviors (2016), AOM Conference, August 5-9, Anaheim, US.


  • Delre, Sebastiano A., Broekhuizen, Thijs L.J., and Tammo H.A. Bijmolt (2015), How Does Shared Consumption Affect New Product Life Cycles of Hedonic Goods?, EMAC Conference, 26-29 May, Leuven, Belgium.


  • Broekhuizen, Thijs L.J., and Joost Rietveld (2014), Signaling in the Video Game Industry: Can Quality Signals Compensate for Too Much Innovativeness?, ISMS Marketing Science Conference, 12-14 June, Atlanta, US.


  • Delre, Sebastiano A., Broekhuizen, Thijs L.J., and Tammo H.A. Bijmolt (2013), Modeling Shared Consumption for Hedonic Goods: The Case of the Motion Picture Market, ISMS Marketing Science Conference, 11-13 July, Istanbul, Turkey. 


  • Broekhuizen, Thijs L.J., Joseph Lampel, and Joost G. Rietveld (2012), New horizons or a Strategic Mirage? Artist-Led-Distribution versus Alliance Strategy in the Video Game Industry, Conference on Innovation Program, 15-17 June, Tilburg, The Netherlands.


  • Broekhuizen, Thijs L.J., Janny C. Hoekstra, Wander Jager, (2012), How Experience Changes the Importance of Website Criteria: The Moderating Influence of Online and Website-Specific Experience, EMAC Conference, 22-25 May, Lisbon, Portugal.


  • Broekhuizen, Thijs L.J. and Thom A. de Vries (2011), How Interpersonal and Task-Related Conflicts of Temporary Staff Impact Work Group Innovativeness, Academy of Management Conference, 12-16 August, San Antonio, US.


  • Broekhuizen, Thijs L. J. and Arvid O. I. Hoffmann (2010), Dimensions, Antecedents and Consequences Of Consumers’ Perceptions Of Online Newspapers’ Interactivity. Proceedings from the EMAC Conference, 2-4 June, Copenhagen, Denmark.


  • Arvid O.I. Hoffmann and Thijs L.J. Broekhuizen (2009), Innovative Adoption Behavior in a Financial Services Context, EMAC Conference, 26-29 May, Nantes, France.


  • Broekhuizen, Thijs L.J., Delre, Sebastiano A., and Anna Torres (2008), The Effect of Social Influence on Market Inequalities in the Motion Picture Industry, EMAC Conference, 27-30 May 2008, Brighton, UK.


  • Hoffmann, Arvid O.I. and Thijs L.J. (2008), Investors' Susceptibility to Interpersonal Influences, Proceedings from the EMAC Conference, 27-30 May, Brighton, UK.

Dutch Publications

 


  • Broekhuizen, Thijs & Wilfred Dolfsma (2018), Wordt muziek een eenheidsworst of kan de regio globalisering het hoofd bieden? Boekman - Kwartaalschrift voor Kunst, Onderzoek en Beleid.

 

  • Geurts, A., Broekhuizen, T., & Dolfsma, W. (2017) "Reacties op disruptieve innovaties: Resultaten uit de Nederlandse muziekindustrie," Maandblad voor Accountancy en Bedrijfseconomie, 91(3/4).

 

  • Redczus, Rafaël en Thijs Broekhuizen (2007) "Attractieparken: valt er nog wat te beleven?" MarketingMax, december 2007, 1.

 

  • Broekhuizen, Thijs L.J., Hoekstra, Janny C., en Wander Jager (2007) "Kiezen tussen online of offline shoppen," Jaarboek van Marktonderzoek, 11-18.

 

  • Broekhuizen, Thijs L.J. en Janny C. Hoekstra (2006) "Hoe maken klanten een keuze tussen boekhandel en website?" Tijdschrift voor Marketing, maart 2006.

 

  • Broekhuizen, Thijs L.J. en Wander Jager (2006) "Leren klanten snel? Met een gerust hart boeken online bestellen." Twinkle Magazine, februari 2006, 55-56.

 

  • Broekhuizen, Thijs L.J. (2005) "Het verschil tussen online en offline winkelen: Multichannelende boekverkoper in spagaat, " Adforesult, december 2005, nummer 4.

 

  • Hagen, Dennis, Thijs Broekhuizen en Eelko Huizingh (2004) "Zoekgedrag voorspelt koopgedrag," Tijdschrift voor Marketing, mei 2004, 20-22. 

 

Media Coverage


 












  • ‘Bouwsector is de crisis te boven maar moet wel innoveren' – Bouw & Aanbesteding – april 2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

  • 'Webwinkels het einde van de binnenstad?' HGMedia – 9 mei, 2015

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2006-2019 All Rights Reserved